BedrijvengidsOok ROC-light opleidingen en verzekeringen! Zoek bedrijf

DJI gaat customer support geven via Facebook

Dronemaker DJI was voor support al bereikbaar via live chat, Twitter en email, en daar komt nu Facebook bij. Speciaal voor het geven van klantondersteuning is de Facebookpagina DJI Support in het leven geroepen, waar klanten terecht kunnen met vragen of klachten. Ook publiceert DJI er tips en instructievideo’s.

Lange tijd werd DJI verguisd om haar gebrekkige klantenservice. Klanten die een klacht hadden of hun drone ter reparatie aanboden moesten vaak lang wachten op antwoord of verdere service. Het bedrijf werkt er echter hard aan om haar klantenservice te verbeteren, mede om haar koppositie als #1 droneleverancier te behouden.

Via de nieuwe Facebookpagina is het mogelijk om op een laagdrempelige manier in contact te treden met DJI’s webcare. Het supportteam streeft ernaar om zo snel mogelijk te antwoorden of de klant door te verwijzen. Verder publiceert DJI instructievideo’s op de pagina, waarin onder andere wordt uitgelegd hoe je de firmware van een Phantom of Inspire kunt updaten.

Service en aftersales van strategisch belang
Ook andere dronefabrikanten beseffen dat het geven van goede support essentieel is voor het ontwikkelen van goede klantrelaties. Concurrent Xiro biedt zelfs een 48 uurs garantieplan. Mocht er iets mis zijn met de Xplorer drone, dan kun je deze opsturen en krijg je hem binnen 48 uur retour.

3D Robotics gaat met de Solo quadcopter nog een stap verder: in geval van een crash of storing wordt de gebruiker via de bijbehorende app automatisch gevraagd of er een ticket aangemaakt moet worden bij de servicedienst van 3D Robotics.

Bestel het boek 'Dronevideo's maken' bij Bol.com

Leave a Reply

Stuur vóór 28/8 je dronevideo in!
Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief!

Vul hieronder je gegevens in en blijf op de hoogte.