Markt

DJI gaat customer support geven via Facebook

Dronemaker DJI was voor support al bereikbaar via live chat, Twitter en email, en daar komt nu Facebook bij. Speciaal voor het geven van klantondersteuning is de Facebookpagina DJI Support in het leven geroepen, waar klanten terecht kunnen met vragen of klachten. Ook publiceert DJI er tips en instructievideo’s.

Lange tijd werd DJI verguisd om haar gebrekkige klantenservice. Klanten die een klacht hadden of hun drone ter reparatie aanboden moesten vaak lang wachten op antwoord of verdere service. Het bedrijf werkt er echter hard aan om haar klantenservice te verbeteren, mede om haar koppositie als #1 droneleverancier te behouden.

Via de nieuwe Facebookpagina is het mogelijk om op een laagdrempelige manier in contact te treden met DJI’s webcare. Het supportteam streeft ernaar om zo snel mogelijk te antwoorden of de klant door te verwijzen. Verder publiceert DJI instructievideo’s op de pagina, waarin onder andere wordt uitgelegd hoe je de firmware van een Phantom of Inspire kunt updaten.

Service en aftersales van strategisch belang
Ook andere dronefabrikanten beseffen dat het geven van goede support essentieel is voor het ontwikkelen van goede klantrelaties. Concurrent Xiro biedt zelfs een 48 uurs garantieplan. Mocht er iets mis zijn met de Xplorer drone, dan kun je deze opsturen en krijg je hem binnen 48 uur retour.

3D Robotics gaat met de Solo quadcopter nog een stap verder: in geval van een crash of storing wordt de gebruiker via de bijbehorende app automatisch gevraagd of er een ticket aangemaakt moet worden bij de servicedienst van 3D Robotics.

Avatar foto

Wiebe de Jager

Wiebe de Jager (@wdejager) is oprichter van Dronewatch en auteur van de boeken Dronefotografie en Dronevideo's maken. Wiebe is A1/A2/A3 gecertificeerd dronepiloot en beschikt over een exploitatievergunning voor de Specific categorie.

2 gedachten over “DJI gaat customer support geven via Facebook

  • Robert Engel

    Wat een ellende met DJI. Net 1 week oud en mijn DJI Spark vloog weg!!! Door een magnetisch veld bleek in vluchtlog. De drone stuk teruggevonden in mijn buurt.
    DJI gemail en kreeg een ticket voor verzenden. Totaal onduidelijk hoe of wat. Spark opgestuurd. Niets mee gehoord. Niets. En nu een mail of ik even 210 euro wil betalen. Voor wat?????
    Niemand van DJI te bereiken of reactie.
    Wat slechts dit DJI !!!

    Beantwoorden
  • De mensen bij DJI spreken zeer gebrekkig Engels. Ze reageren binnen een dag op je mail, maar je vraag beantwoorden ho maar.
    Onze drone (DJI phantom 3 standard) verliest contact met de afstandbediening als je verder dan 20 meter vliegt sinds een (verplichte) software update. We hebben de drone opgestuurd en hebben sindsdien elke dag mailcontact. Ze vonden namelijk (o.a.) een vibrerende gimbal en een scheurtje in een propeller. Leuk, maar niet echt een verklaring voor ons probleem toch? Als je dat terugstuurt krijg je in gebrekkig Engels (duidelijk met google translate vertaald) terug dat ze details over de crash willen (die er niet geweest is, meermaals uitgelegd) of dat de garantie verstreken is (weten we, ook meermaals gezegd) of dat we het geld op onderstaande manier over kunnen maken etc. Het heeft bijna 25 mails van 10 verschillende medewerkers van 11 verschillende emailadressen (support.eu1, support.eu5, support.nl9 etc etc) gekost om iemand te spreken te krijgen die wél de vraag (welk van de gevonden problemen zou eventueel ons connectieprobleem kunnen verklaren? we betalen alleen maar als er kans is dat het probleem wordt opgelost) kon beantwoorden en beloofde dat er een testvlucht gedaan zou worden na reparatie.

    Het Nederlandse telefoonnummer wat onder elke mail werd vermeld en op de website staat doet het ook niet trouwens.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Vul hieronder je gegevens in en blijf op de hoogte.

Open nieuwsbrief aanmeldformulier