Dronespecialist uit Zoetermeer sluit haar deuren

dronespecialist

De in Zoetermeer gevestigde speciaalzaak Dronespecialist heeft haar deuren gesloten. Oprichter en dronepionier Marcel van Gelderen zag de omzet teruglopen door de volgens hem te strenge regelgeving voor professionele gebruikers van drones. Ook is de slechte communicatie vanuit de overheid volgens hem debet aan de sluiting.

Van Gelderen richtte de winkel Dronespecialist in 2010 op. Aanvankelijk legde het team rondom Van Gelderen zich vooral toe op de bouw van onbemande systemen in opdracht, de laatste jaren kwam daar de verkoop van ready to fly-systemen bij. Ook kon men bij Dronespecialist terecht voor opleidingen en praktijktrainingen.

De strenge regelgeving voor professionele gebruikers zorgde er volgens Van Gelderen echter voor dat de sector zich niet goed kon ontwikkelen, waardoor ook zijn omzet terugliep. De invoering van het ROC-light, die het beroepsmatig gebruik van drones tot 4 kg een stuk laagdrempeliger maakt, mocht niet meer baten.

dronespecialist-showroom

Betere communicatie
Ook vindt Van Gelderen dat de overheid meer had moeten communiceren. “Bij het ministerie van Infrastructuur en Milieu en met name bij de Inspectie voor Leefomgeving en Transport hadden ze vaker met ondernemers aan tafel moeten gaan zitten. Het is onbegrijpelijk dat er overal zonder uitleg drones verkocht mogen worden, met alle problemen van dien, terwijl wij met ons gezin er hard voor knokten om drones op een verantwoorde manier in de markt te zetten.”

Het is nog niet bekend of de winkel een doorstart maakt of overgenomen wordt. Van Gelderen: “We hebben 7 jaar keihard gewerkt voor de winkel, we willen nu vooral rust aan ons hoofd. We willen bij deze namens het hele team onze klanten bedanken en wensen hen veel succes en vliegplezier.”

Wiebe de Jager

Wiebe de Jager

Wiebe de Jager (@wdejager) is oprichter van Dronewatch en auteur van de boeken Dronefotografie en Dronevideo's maken. Wiebe is gecertificeerd (RPA-L) dronepiloot en beschikt over het ROC-light. Wiebe schrijft ook over de wereld van 360º content op 360shooter.nl.

19 gedachten over “Dronespecialist uit Zoetermeer sluit haar deuren

  • 21 september 2016 om 14:58
    Permalink

    De diploma plicht heeft in heel veel branches mensen de kop gekost.
    Vrachtauto-buschauffeurs die geen geld bezitten om de herhalingsopleiding
    te volgen raken hun baan kwijt.
    Rij-instructeurs die een opleiding van wel € 15.000,00 hebben gevolgd raken
    hun bevoegdheid kwijt omdat ze de herhaalopleiding van bijna € 2000,00 niet
    kunnen opbrengen.
    Nederland heeft zeker 300.000 werkelozen extra door die onzin opleidingen die alleen maar kostbaar zijn.
    Nederland verzuipt in de regelwetgeving en dat alleen maar om de staatskas te spekken. Wie betaald de boetes indien de Ministers miljoenen over de balk tillen die niets opleverden? Ja de domme burger.
    Doodzonde dat hij stopt ieder verlies is een goudstaaf minder.
    In Duitsland mag je ‘s nachts vliegen in Nederland niet.
    Wij behoren toch allebei tot Europa hallo kabinet gooi die onzin van tafel.

    Beantwoorden
  • 21 september 2016 om 16:31
    Permalink

    Triest…
    Ik ken Marcel vanaf het begin van onze eigen start medio 2013. Gedreven, gemotiveerd en soms wat onhandig in zijn uitspraken maar altijd welwillend om je te helpen. Ik heb zijn team zien groeien en weer zien slinken. Ik heb hem zien ‘vechten’ voor zijn bestaan… Jammer te lezen nu dat het dan uiteindelijk toch niet mocht baten allemaal. Ik wens Marcel en zijn team veel sterkte toe bij het verwerken van dit besluit.

    Beantwoorden
  • 21 september 2016 om 19:10
    Permalink

    Tja niet echt een verassing, maar wel ontzettend knap. Hoe kun je in godsnaam in een tijd waarin drones zo’n grote hype zijn, en waar je als een van de eerste pioneers bij was, het zo verkloten dat je failliet gaat. Dat is pas knap! Zwaar respect voor dit ontzettend slechte zakelijk inzicht. Maargoed, het was met alle slecht behandelde klanten dan ook een kwestie van tijd voordat de dronespecialist zou omvallen. En het dan nogsteeds allemaal nogsteeds buiten jezelf plaatsen (het is iedereen zijn schuld behalve die van de dronespecialist, terwijl het precies omgekeerd is!) Is ook heel erg apart. Het is terecht dat de dronespecialist is omgevallen, en ik hoop dat zij nooit meer iets met drones doen in de toekomst, zodat ze geen klanten meer kunnen benadelen!

    Beantwoorden
    • 21 september 2016 om 20:34
      Permalink

      Hoi Anoniem,

      Ik heb niets met de zaak. Sterker nog. Kende hem niet eens. Waarschijnlijk omdat ik niet in die regio woon.
      Maar wat me in jou verhaal stoort is dat je zo ontzettend af geeft op de zaak en de eigenaar maar niet het lef hebt om je naam er bij te zetten. Dat zou je sieren.
      Nu zie ik jou verhaal enkel als een symptoom van zwakte doordat je van een afstand iemand de grond in zit te trappen zonder je zelf kenbaar te maken.
      Lekker makkelijk en erg kinderachtig.

      De man heeft wel geprobeerd iets op te zetten wat helaas niet stand heeft kunnen houde. Wellicht door zijn eigen handelen. Maar hij heeft wel lef getoond.

      Iets wat jij in deze niet hebt gedaan door je ongenuanceerde bericht anoniem te plaatsen.

      Gr Marcel

      Beantwoorden
      • 22 september 2016 om 14:24
        Permalink

        Beste Marcel,

        ik snap je reactie volledig, maar ik heb een goede reden om anoniem te posten. ik ben samen met een collega van mij namelijk ontzettend slecht behandeld door de dronespecialist, en zelfs bedreigt. Om te voorkomen dat ik alsnog een dergelijke reactie of actie van hem krijg heb ik besloten dit anoniem te plaatsen. maar mijn ervaring is bij lange na niet het enige slechte verhaal wat ik over de dronespecialist heb gehoord, dus vandaar ook mijn bericht. ik denk dat het voor iedereen beter is dat deze partij niet meer handelt.

        ik hoop dat je begrijpt waarom ik dit anoniem plaats. normaal heb ik er namelijk geen probleem mee om mijn naam erbij te zetten.

        gr.

        Beantwoorden
        • 22 september 2016 om 20:26
          Permalink

          Dank voor je uitleg en dat je moeite hebt genomen om op mijn reactie te reageren.
          Zoals eerder gezegd ken ik het bedrijf niet en dus ook zijn handelswijze niet.
          Maar als het echt tot bedreiging aan toe is gegaan snap ik ook dat je niet met je naam wil reageren.

          Gr Marcel

          Beantwoorden
        • 10 oktober 2016 om 17:16
          Permalink

          zijn ook bedreig hij zou ons het geld terug storten van niet geleverde spullen dat zou 2 weken duren maar niets terwijl het ene onderdeel wel heb gestuurd terwijl hij al naar de klote was pure oplichting en dan lopen er nog mensen met hem weg

          wij zoeken meer gedupeerde mail ons

          Beantwoorden
    • 23 september 2016 om 16:33
      Permalink

      Dit was slechts een kwestie van tijd. Zelden iemand ontmoet die zo klantonvriendelijk was. Dus blijkbaar niet alleen tegen mij. € 850,- betaald voor een reparatie die binnen 14 dagen klaar zou zijn. Na drie weken nagevraagd met een kleine kritische opmerking. Reactie; deze reparatie blijft nog maar een poosje in de wachtkamer. Inderdaad, daarna drie maanden geduurd. Viel mee dat ik mijn drone nog terug kreeg. De reparatie was overigens wel goed uitgevoerd.

      Paul Graafland

      Beantwoorden
  • 22 september 2016 om 13:27
    Permalink

    Ricus
    Wat anoniem hier ook over zegt geeft aan dat hij hij totaal niet menselijk in elkaar zit, wat een achterlijk antwoordt, volgens mij heb je zeker niks beters te doen.

    Het is jammer dat dit soort personen denken alles te mogen zeggen, maar helaas zijn die er, vaak zitten ze de hele dag achter de PC om iemand te kwetsen.

    Drone specialist succes met je af handeling.

    grt Ricus

    Beantwoorden
  • 23 september 2016 om 18:41
    Permalink

    Beste Drone specialist bedankt dat je mij geholpen heeft.Ik heb bij jullie een workshop gevolgd waar ik heel veel van geleerd heeft.Sterkte met alles

    Beantwoorden
  • 23 september 2016 om 18:59
    Permalink

    Wat een ongelofelijk triest bericht.
    Ik vond Dronespecialist een hele fijne zaak en ik kwam er graag.

    Dat ik een keer niet blij was, werd veroorzaakt door de bijzonder slechte DJI support (Duitsland) bij een reparatie van mijn gimbal, daar kon Dronespecialist niets aan doen.

    Ik wil graag iedereen bij Dronespecialist bedanken voor de uitstekende service die ik heb ondervonden en ik wens hen veel succes met een volgende onderneming.

    Beantwoorden
  • 30 september 2016 om 08:32
    Permalink

    Een BV is geen bv!
    Is de slogan…
    Ga lekker faiiliet trek nog een aantal leveranciers mee erin.
    En begin opnieuw kvk en bv 300 euro

    Beantwoorden
  • 4 november 2016 om 20:25
    Permalink

    Erg jammer dat ze dicht zijn snik snik
    Veder vind wel erg Jammer dat het verkocht hebben aan die oplichters van toemen erg jammer wand die verdienen niet zoon goede naam
    Ik heb er altijd plezier inkopen gedaan bij hun jammer

    Beantwoorden
  • 24 november 2016 om 13:33
    Permalink

    Ik wil mijn DRONE terug staat in reparatie vanaf juni 2016

    Beantwoorden
    • 24 november 2016 om 21:17
      Permalink

      Jij bent gepiemeld lol, uwe drone is weg => doe denken de eeste reeks dji die ook altijd weg vlogen naar parijs. haha

      Beantwoorden
    • 28 juli 2017 om 09:43
      Permalink

      Als je iemand die is bedrogen door hem te leren kennen, moet ook naar de politie en hem melden

      Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Skytools lease & rentals