BedrijvengidsOok ROC-light opleidingen en verzekeringen! Zoek bedrijf

Bedrijf achter Snapchat wil selfiedrone Hover Camera overnemen

Het Chinese bedrijf Zero Zero Robotics, maker van een selfiedrone die luistert naar de naam Hover Camera Passport, wordt mogelijk voor een bedrag tussen de 150 en 200 miljoen dollar overgenomen door het Amerikaanse bedrijf Snap, eigenaar van de populaire berichtenapp Snapchat. Met de voorgenomen acquisitie richt Snap zich op potentiële makers van content die via haar netwerk verstuurd kan worden.

Van camerabril tot selfiedrone
Aanvullend op de camerabril die Snap inmiddels in de portfolio heeft zou het bedrijf met de Hover Camera Passport voor het eerst een kleine vliegende camera in huis halen. De categorie van kleine, uiterst portable drones wordt steeds groter, met producten als de Yuneec Breeze, Xiro Xplorer Mini, DJI Spark en sinds enige tijd ook de Hover Camera Passport, en het lijkt erop dat er in dit segment nog veel afzetpotentieel is.

Laatstgenoemde drone is een opvouwbaar toestel van slechts 214 gram, die op dit moment exclusief verkocht wordt via Apple Stores. Bijzonder is de beschermende kooi om de propellers, die ervoor moet zorgen dat je je niet kunt bezeren als je de drone uit de lucht grijpt: een eigenschap die goed van pas komt bij de beoogde doelgroep. Verder kan het toestelletje filmen in 4K en foto’s maken met 13 megapixels. Dankzij gezichtsherkenning kan de drone automatisch de eigenaar herkennen en volgen.

Eerdere gesprekken
Dat Snap interesse heeft om met een eigen drone op de markt te komen is geen groot geheim. Eerder al bleek het bedrijf interesse te hebben in het inmiddels failliete Lily Drone project. Ook nam het bedrijf de startup Ctrl Me Robotics over, dat bezig was met de ontwikkeling van een eigen drone. Die is echter nooit van de grond gekomen.

Met de overname van de fabrikant van de Hover Camera Passport zou Snap in één keer toegang krijgen tot een daadwerkelijk functionerend product, met een bestaand retailnetwerk, en een duidelijk gedefinieerde doelgroep: namelijk de welgestelde gadgetfanaat die geen moment onbenut laat om geen selfie of dronie te maken en deze te delen met vrienden en followers.

Snapchat
Ondertussen heeft Snap het niet makkelijk, want de zeer populaire app Snapchat blijkt maar weinig omzet op te leveren. Aandeelhouders pushen het bedrijf dan ook om te komen met nieuwe maatregelen en omzetstromen. Snap hoopt dat de introductie van een eigen drone, die dan uiteraard goed geïntegreerd wordt met Snapchat, kan leiden tot de aanwas van meer gebruikers en daarmee een nieuwe stroom aan content.

Bestel de DJI Mavic Pro

Leave a Reply

Skytools
Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief!

Vul hieronder je gegevens in en blijf op de hoogte.