Kijken: deze swimwear commercial werd volledig opgenomen met drones
Het Australische reclamebureau Komodo heeft voor zover bekend de eerste swimwear commercial gemaakt die 100% werd opgenomen met behulp van drones. Achterliggende gedachte is de social distancing regel die dit zomerseizoen in acht genomen moet worden. Dankzij het unieke perspectief dat drones bieden wordt het gevoel van isolatie extra benadrukt.
Isolatie
Komodo is een toonaangevend bureau als het gaat om contentcreatie en influencercampagnes. Omdat Australië voorop loopt als het gaat om het afvlakken van de curve, besloot het bureau om de uitgestrekte landschappen van het zuidelijke continent als decor te kiezen voor de PrettyLittleThing campagne.
Tijdens de opnamen werden alle coronamaatregelen in acht te genomen. Zo droegen alle leden van de filmcrew en de stylisten mondkapjes. De modellen werd afzonderlijk van elkaar gefilmd in geïsoleerde gebieden. Vanwege reisbeperkingen waren de opnamelocaties allemaal in de deelstaat New South Wales. De modellen werden geselecteerd op diversiteit, zodat alle vormen, maten en etnische groepen aan bod komen.
Met de campagne hoopt het bureau de schoonheid van Australië en de modellen te tonen aan een breed internationaal publiek, en daarmee toeristen aan te moedigen om weer af te reizen naar het continent zodra dat mogelijk is. Ook wil het bureau andere merken aanspreken om commercials te komen filmen in het bijzondere landschap van Down Under.
Behind the scenes
Nieuwsgierig naar de totstandkoming van de commercial? Onderstaande video geeft een kijkje achter de schermen bij de productie. Zoals je kunt zien werden diverse DJI drones gebruikt voor het filmwerk, waaronder de Phantom 4 Professional en de Mavic 2 Pro.
Verdere reacties op het Dronepilots.nl forum: https://www.dronepilots.nl/index.php?posts/27969